مجله الکترونیکی تلویزیون و سینما
مجله الکترونیکی تلویزیون و سینما

آرشیو کامل مطالب و تصاویر از فیلمها
   http://jewelintv.blogfa.com
خبرنامه و نظرسنجی
برای اطلاع از اضافه شدن مطالب جدید به مجله می توانید در خبرنامه عضو شوید .

کد خبرنامه:بــــــــزودی

کد نظرسنجی:بــــــــــزودی

آرشيو ارتباط با همکاران
گالري عكسهاي جديدهنرمندان
متن-شعر-عکس و...
نوین تصویر
خانه ی هنرمندان
هواداران لیلا اوتادی
کلوپ هواداران امین حیایی
بهرام عاشق عصیان
هزاران عکس و بیوگرافی خصوصی هنرمندان
جیغــــــــو
بازیگران ایران
هواداران مهدی سولوکی
..::نقد کوتاه::..
تحلیل سریال جواهری در قصر
فقط عکس(مطمئنا" ارزش دیدنش رو داره)
هواداران دو اتیشه پوریا پورسرخ
بانوی سینمای ایران
"گروه بزرگ هر چه می خواهی"
اینجا سرد است(نوشته های بابک طاهررفتار)
هنر هفتم
فيلم DVD قيمت کمتر از 750
تخصصی کارگردانی و بازیگری
پلنگ صورتی
سفيرسيمرغ(حميد)عكس هاليودوباليودو......
خبرگزاری سینمایی پرشین استار
وبلاگ رسمی استاد امین تارخ
موزیک تیتراژ های تلویزیونی
همه چیز درباره سینما،تلویزیون و تئاتر
"فیلم وسینما"
irancute
وبلاگ بهروز وثوقی
چیزی شبیه روزنامه
دانلود آنونس وفیلم سینمایی
عكسهاي بدون سانسور
عكسهاي ورزشي روز
قـــــــــــدیمیها
(نوید)love korea
بیست و دو
کابلو
بیوگرافی هنرمندان
افسانه شجاعان و عقابهای مبارز
فروش کارتنهای ژاپنی
●•¤*korean pics gallery*¤•●
عکس-موزيک-امپراتور دريا-تاجرپوسان جومانگ
قورقور(وبسایت بین المللی نقاشی کودکان و نوجوانان)
سریال امپراطوری باد ها
بهترین ها از کره
یــــــــــــاســــی
هر آنچه كه شما از دنياي سينماي هاليوود نيازمنديد
ارشد های میلادنور
کامل ترین وبلاگ درباره ی یانگوم
سونگ ايل گوك
Stars AlBum
سايت رسمي امپراطوردريا
اینجا سرزمین من است .!.!.!i
خرید کارتون و انیمه
بی خوابی(فیلم)
سریالهای امریکایی(امیر)
پنج گیگ هاست رایگان +دانلود فیلم 2009
اس ام اس بازان حرفه ای
سایت دانشجویان ایران
سریالها و کارتونها

پرطرفدارترین موضوعات

اخبار کوتاه


لــوگوی همکاران

آمار مـــجله

  

Google PageRank 
		Checker - Page Rank Calculator

free online visitor stat counter

:
Google Pagerank Checker

جدول فروش فیلمهـــا



«««« تبليغات »»»»





٭مجله الکترونیکی تلویزیون و سینما آماده همکاری متقابل با همه وبهای تلویزیونی و سینماییست٭


یادداشتهایی درمورد اسب حیوان نجیبی است(جنجالی اثر کاهانی)

*چه مردمان ساده ای داریم و چه نجیب هستند!*

عبدالرضا کاهانی در جدیدترین ساخته خود بازهم به سراغ کمدی دیگری رفته تا نشان بدهد این نوع ژانر از علاقه مندی های شدید او محسوب می شود.

کاهانی در آخرین ساخته خود که این بار فیلمنامه را به تنهایی و بدون همکاری با حسین مهکام نوشته است به سراغ موضوعی ملتهب پرداخته است.اسب حیوان نجیبی است نام عجیبی برای فیلم است و نشان از شیطنت کاهانی در انتخاب نام برای فیلم هایش است. اما این بار برخلاف همیشه که اسم های تک کلمه ای برای فیلم هایش انتخاب می کند، نام بلند «اسب حیوان نجیبی است» را برگزیده است.فیلم با یک سکانس افتتاحیه و تیتراژ فوق العاده آغاز می شود و با آغاز فیلم که رضا عطاران در نقش یک پلیس به سراغ خانه ای می رود که پارتی برگزار می گردد، آن قدر تاثیرگذار درآمده است که از همان لحظه متوجه فیلم عجیبی دیگری از این کارگردان جوان خواهیم شد.
این بار فیلمنامه کاهانی سراسر از شوخی ها و موقعیت های طنزی
است که لحظه ای تماشاگر را آرام رها نمی کند و هر لحظه او را با واکنشی روبرو می سازد هرچند که متاسفانه این موقعیت های فوق العاده تا پایان فیلم جواب نمی دهد و درنیمه دوم رها می شود.فیلم نامه که با شوخی و تلنگر به نیروی انتظامی همراه است. هرچند که در پایان فیلم متوجه داستان خواهیم شد اما به هر حال کارگردان و نویسنده منظور خود را به خوبی رسانده است.
زندگی چند آدم مختلف که هرکدام نه انسان های بی گناهی هستند و نا کاملاً گناه کار اما ناگهان در یک شب طوری با هم همراه می شوند که نشان از سردرگرمی جامعه
فیلم کاهانی است.
مردمانی که با اینکه می دانند پلیس
فیلم (رضا عطاران) از آن ها باج می خواهد اما مجبور سکوت کنند و تسلیم شوند. جامعه ای را می بینیم که مردمانش یک شب تمام دراختیار پلیس قرار می گیرند و مجبور به تسلیم در برابر خواسته های او می شوند هرچند که این خواسته ها نیز کاملاً غیرقانونی است اما ظاهراً راهی جز تسلیم و قبلول شرایط ندارند.
این
فیلم نشان می دهد که چقدر می توان مردم یک جامعه را به سادگی سرکار گذاشت، آن ها را به اسم نیروی انتظامی از این طرف به آن طرف کشاند و آن ها  را اسیر خود کرد.
هرچند که فیلمنامه «
اسب حیوان نجیبی است» به فوق العادگی فیلم قبلی اش«هیچ» نمی رسد اما بازهم استعاره ها و نمادها در سراسر فیلم وجود دارد و برداشت هایی که می توان از آن کار گاه تلخ و گزنده و گاه تکان دهنده و ناراحت کننده است.
جنس شوخی ها و طنزهای کلامی
فیلم بیش تر از هیچ است اما به خوبی توانسته مخاطب را جذب نماید.
کاهانی کارگردان هوشمندی
است. او در بازی گرفتن از بازیگرانش هم همیشه موفق بوده است. از بازی آرام و کنترل شده و عالی رضا عطاران گرفته تا شیطنت های چهره بابک حمیدیان، چهره درهم و عصبی مهتاب کرامتی، بچه بازی های باران کوثری و حتی صدایی که تنها از پانته آ بهرام می شنویم همگی نشان دهند این استعداد و توانایی کاهانی است.

*متن بالا ازعلی وزینی است*



ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : جمعه بیست و نهم بهمن 1389 |

نگاهی به فیلم «جدایی نادر از سیمین
نگاهی به فیلم «جدایی نادر از سیمین»


جدایی نادر از سیمین» جدیدترین ساخته اصغر فرهادی فیلمساز برجسته کشورمان که جایزه بهترین کارگردانی بهترین فیلمنامه و بهترین فیلمبرداری را نصیب خود کرد.

اصغر فرهادی پس از فیلم های تحسین شده ای چون «چهارشنبه سوری» و «درباره الی» که جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فجر را برای وی به ارمغان آورد امسال با «جدایی نادر از سیمین» در جشنواره حضور یافته است؛ فیلمی که هفته پیش به عنوان تنها اثر ایرانی توانست به بخش اصلي جشنواره فیلم برلین راه یابد
.

جدایی نادر آذر ماه امسال نیز جایزه بهترین فیلمنامه را از جشنواره «آسیا پاسیفیک» دریافت کرد.

پنجمين ساخته بلند اصغر فرهادي با بازي «ليلا حاتمي»، «شهاب حسيني»، «پيمان معادي»، «ساره بيات»، «سارينا فرهادي»، «علي اصغر شهبازي»، «بابك كريمي»، «شيرين يزدان‌بخش»، «كيميا حسيني» و با حضور «مريلا زارعي» ساخته شده است

گفتنی است فیلمبرداری جدایی نادر، پس از سخنان گلایه امیز فرهادی در جشن خانه سینما برای مدت کوتاهی متوقف شد که با توضیحات وی و تلاش مسئولان سینمایی بار دیگر از سر گرفته شد.

دیگر عومال فیلم عبارت اند از:

سرمایه گذار: بانک پاسارگارد
مجری طرح: نگار اسکندرفر
مدیر فیلمبرداری: محمود کلاری
تدوین: هایده صفی یاری
طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا دلپاک
صدابردار: محمود سماک باشی
طراح چهره پردازی:‌ مهرداد میرکیانی
طراح صحنه و لباس: کیوان مقدم
مدیر تولید: حسن مصطفوی
دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: حمیدرضا قربانی
منشی صحنه: مریم نراقی
نور: کوهیار کلاری
دستیاران کارگردان:‌ مهدی لطيفی، مریم نراقی، یاسر قارونی
تدوین صدا: رضا نریمی زاده
مدیر تدارکات: کاظم نامنی، منصور غضنفری
دستیار دوم فیلمبردار:‌ احمد گودرزی
عکاس: حبیب مجیدی
مجریان چهره پردازی: طاهره مهدوی،‌ رضا عربی




ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : پنجشنبه بیست و هشتم بهمن 1389 |

Dark knight

شوالیه تاریکی

یک صحنه زیبا اوایل فیلم هست که بروس بالای یه ساختمان ایستاده و به گاتم سیتی ، شهری که ازش مراقبت می کند، نگاه می کند. بعد از ساختمان به پایین می جهد و بالهای خود را باز می کند و در سیاهی شب ناپدید می شود. سرنوشت بت من با دشمنانش چندان متفاوت نیست ، همه انها به نوعی با تاریکی در گیرند ، نیرویی که ضمن دادن قدرت، چهره شما را از حالت انسانی عوض می کند و به سوی امیال درونی خود رهنمون می سازد. فیلم شوالیه تاریکی هر انچه که دوستاران بت من به ان عشق می ورزند دارد، صحنه های اکشن ، مبارزه تن به تن، انفجار ، شلیک گلوله و از همه مهم تر پرواز بت من بر فراز شهر و رانندگی با بت موبایل که ناگهان به موتور سیکلت تبدبل می شود. ولی می توان حدس زد دلیل موفقیت شوالیه تاریکی چیز دیگریست و آن تاریک بودن خود فیلم است .



ادامه مطلب


+ | نويسنده : امیر(نویسنده سریالهای خارجی) در تاريخ : سه شنبه بیست و دوم بهمن 1387 |

همه چیز در مورد دعوت..

 

دعوتی ناخواسته!!

 

این بار در مورد متفاوت ترین فیلم ابراهیم حاتمی کیا میخوایم صحبت کنیم..

کارگردانی که پس از ساخت فیلمهایی نظیر آژانس شیشه ای و از کرخه تاراین..درهر سریال و فیلم دیگر مورد انتقاد شدید منتقدان قرار گرفت..

که نشان از کم لطفیشان است..

و حالا از سینمای جنگ فاصله میگیرد و به ژانر اجتماعی می پیوندد..میتوانید عکسهایی از این سریال و نقد برخی منتقدین را در ادامه مطلب مطالعه کنید..

 

»»منتظر شماره 2گاهنامه ما باشید با مطالبی جالب..همراه با مصاحبه اختصاصی مجله  با یکی از بهترین وبلاگ نویسان ..

 

»»منتظر نظر شما در مورد آخرین کار ابراهیم حاتمی کیا هستیم



ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : دوشنبه بیست و نهم مهر 1387 |

نقدی برسریالهای ماه مبارک رمضان

سیروس مقدم کارگردان این دنیاونرجس خانم کارگردان اون دنیا سیروس مقدم کارگردان این دنیا ، نرجس خانوم کارگردان اون دنیا

وقتی که شنیدیم و دیدیم که نمایندگان مجلس هشتم از رییس سازمان صداو سیما تقدیر و تشکر کردند که توانسته با برنامه های جالب و متنوع در ماه مبارک رمضان روزهای خوبی را برای روزه داران رقم بزند.ما هم بر آن شدیم تا مطالبی را عنوان کنیم

البته ناگفته نماند که ماه مبارک امسال تفاوت هایی با ماههای مبارک رمضان در سالهای گذشته داشت که از آن جمله می توان به سخنرانی مراجع تقلید با مطرح کردن هر چه بیشتر مباحث دینی و آشنا کردن جوانان با این محتوای اجتماعی و دینی اشاره کرد.

اما مطالبی که ما می خواهیم به آن اشاره کنیم در مورد متفاوت بودن سریال ( روز حسرت) است که این تفاوت را عنوان می کنیم .

در مقابل پخش سریال های مختلف همچون مامور بدرقه که داستانی تکراری ، بی سرو ته و به گفته سازندگان آن طنز ، و بیشتر از فیزیک افراد برای خنداندن زورکی مردم استفاده شده بود.

بگذریم ، سریال بعدی که آن هم کمتر از بالایی تماشاچی داشت نمی دونم سریال داداشی ، آبجی و یا... بود . خلاصه این سریال هم می خواست همه دامادهای نامرد ناتو یک شبه ادب و با تربیت شوند و دست از سر مادرزن و برادر زن پولدار خود بردارند که این هم با این اسم وارد عرصه تلویزیون شد.

اما هیچ تماشاگر پرو پا قرصی وجود نداشت که این مجموعه را دنبال کند.

دنباله درادامه مطلب



ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : یکشنبه بیست و یکم مهر 1387 |

سریال ترانه مادری

سریال ترانه مادری


زمان پخش : هرشب – ساعت
23:00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

كارگردان : حسین سهیلی زاده

تهيه كننده : ایرج محمدی.مهران مهام

 

بازيگران :

بيتا سحرخيز(نغمه ادیب) ، دانيال حكيمي (فرخ)، هما روستا (خانوم بزرگ)، الهام پاوه نژاد(همسر فرخ) ، فاطمه گودرزي (فرخنده)، سیاوش خیرآبی(بهرام)

 

خلاصه داستان : ترانه مادری داستان خواهر و برادری به نام فرخ و فرخنده است که مشکلات بسیاری در روابط خود دارند و همین موضوع باعث دوری آنها از یکدیگر و مهاجرت فرخنده و خانواده اش به شهرستان می شود . اکنون پس از مدتها پویا ، پسر فرخنده و بهرام پسر فرخ در آستانه قبولی در دانشگاه هستند . با قبولی پویا در یکی از دانشگاه های تهران ، فرخنده ناچار همراه او به تهران می آید و...

نقد سریال در ادامه مطلب



ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : پنجشنبه دهم مرداد 1387 |

معشوقه دیگر بولین
عنوان فیلم: معشوقه دیگر بولین

کارگردان: جاستین چادویک


بازیگران: اریک بانا – اسکارلت جوهانسون – ناتالی پورتمن – دیوید موریسی و…

ژانر: درام – تاریخی – عشقی

نویسندگان: پیتر مورگان ( فیلمنامه )

فیلیپا گرگوری ( رمان )

سال ساخت: ۲۰۰۸

محصول آمریکا و انگلستان

خلاصه داستان

ماجرای فیلم در رابطه با دو خواهر زیبا به نام های آن و مری ( دختران سرتوماس بولین) است که خواهر کوچکتر یعنی مری آماده ازدواج با جوانی از شهرشان است. دایی و پدر این دو دختر که انسانهای مذهبی و متعصبی وبه دنبال پست و مقامی بالا نزد شاه هنری انگلستان هستند، در دیداری که قرار است شاه از شهر داشته باشد به دختر بزرگتر ( آن ) سفارش می کنند که توجه و علاقه شاه را جلب کند. چون ملکه انگلستان همسر شاه دیگر بچه دار نمی شود و پسری به دنیا نیاورده که بتواند وارث تخت پادشاهی بشود و این مساله توجه شاه را به دنبال همبستر دیگری متمرکز می کند. شاه با آن آشنا می شود و صبح فردا برای شکار با هم به جنگل می روند که به دلیل اشتباهی از آن، شاه زخمی شده و برای مراقبت از وی، مری را به نزد شاه می فرستند. شاه هنری مری را می بیند و وی را که تازه ازدواج کرده، به قصر فرا می خواند و ماجراهایی بین این دو خواهر و تک برادرشان پیش می آید که دیدنی است.



ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : پنجشنبه سوم مرداد 1387 |

فیلم سینمایی "۱۰ رقمی"فیلمی مناسب برای تلویزیون

فیلمی مناسب برای تلویزیون

فیلم سینمایی "۱۰ رقمی" ساخته همایون اسعدیان فاقد موضوعی متناسب با انتظارات مخاطب سینماروست، اما نتوانسته این امتیاز را از نوع پرداخت و نگاه خود به طنز و کمدی به دست آورد. فیلمی که همچنان مناسب مدیوم و مخاطب تلویزیونی است.
اسعدیان در فیلم "۱۰ رقمی" تلاش کرده بر محور قصه‌ای ساده که خاستگاه آن به واسطه جذابیت موضوع، انتخاب بازیگران و ... به تلویزیون بازمی‌گردد، یک کمدی متوسط و معمولی برای مخاطب خود تدارک ببینید.
با توجه به جایگاه ویژه کمدی و طنز در کارنامه شش فیلمی اسعدیان، به نظر می‌آید رویکرد او به این وجه در "۱۰ رقمی" باید ویژگی و سویه‌ای خاص داشته باشد. این نکته را می‌توان از بازگشت او پس از هشت سال به سینما و همچنین همکاری با یک نویسنده تازه‌کار و گروهی از بازیگران شناخته‌شده طنز در عرصه تلویزیون مورد توجه قرار داد.
علیرضا محمودی فیلمنامه‌نویس "۱۰ رقمی" پیش از این تجربه نگارش متن مجموعه "مرگ تدریجی یک رویا" را برای فریدون جیرانی به عهده داشته است. در واقع این فیلم اولین بخش از سه‌گانه‌ای درباره فرش است که دومین قسمت آن در مراحل نگارش به سر می‌برد. محمودی در مجموعه جیرانی یک ملودرام خاص را مد نظر قرار داده ولی از آنجا که هنوز برای مخاطب و اهل فن ناشناخته است، انتظار غافلگیر شدن مخاطب از رویکرد او به طنز و کمدی چندان دور از ذهن نیست.

دنباله درادامه مطلب



ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : جمعه بیست و هشتم تیر 1387 |

سلحشور: سريال «يوسف پيامبر(ع)» براساس منابع موجود ساخته شده است

سلحشور: سريال «يوسف پيامبر(ع)» براساس منابع موجود ساخته شده است

كارگردان مجموعه تلويزيوني «يوسف پيامبر(ع)» گفت: من آنچه كه در تاريخ و تفاسير ما وجود دارد، آورده‌ام و اگر هم موضوعي در سريال وجود دارد كه به اسرائيليات برمي‌گردد، مقصر كتاب‌ها و علماي ما هستند فرج الله سلحشور در گفت و گو با فارس درباره نظر آيت الله سبحاني در مورد بخش‌هايي از سريال «يوسف پيامبر(ع)» گفت: من براي نظر حضرت آيت الله سبحاني كاملا احترام قائل هستم و معتقدم كه علم امثال بنده براي اينكه به سينماي مذهبي پرداخته شود، كفاف نمي‌دهد.
وي افزود: اين از غفلت بزرگان مذهبي است كه تا امروز دست به خلق آثار مذهبي نزده‌اند و اين عرصه را به امثال حقير سپرده‌اند كه سراپا عيب و تقصير هستم و اي كاش اين تعصبي را كه آيت الله سبحاني و ديگر عزيزان در مورد اين سريال دارند، در مورد آثار سبكي كه از تلويزيون پخش مي‌شود، داشتند و همانقدر كه به آثار مذهبي توجه دارند، به آثار ضد مذهبي هم توجه داشتند.
كارگردان مجموعه تلويزيوني «يوسف پيامبر(ع)» تصريح كرد: من آنچه كه در تاريخ و تفاسير ما وجود دارد، آورده‌ام و چيزي اضافه‌تر از آن در سريال عنوان نشده است. اگر هم موضوعي در سريال وجود دارد كه به اسرائيليات برمي‌گردد، مقصر كتاب‌ها و علماي ما هستند كه اسرائيليات را وارد كتاب‌هاي ما كرده‌اند.
وي ادامه داد: سوال اينجاست كه چرا تا امروز علما و بزرگان ما اين اسرائيليات را از كتاب‌هاي ما خارج نكرده‌اند و اين كتاب‌ها اصلاح نشده‌اند؟ كه بعد امثال بنده بي‌سواد، اين كتاب‌ها را بخوانيم و اسرائيليات وارد آثار ما بشود. اين قصور به گردن بزرگان و علماي ماست كه در اين زمينه كوتاهي كرده‌اند و من فقط هرآنچه كه در كتاب‌ها بوده،‌به تصوير كشيده‌ام.




+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : یکشنبه بیست و سوم تیر 1387 |

«روزگار قريب» پرمخاطب‌ترين سريال سيماست

«روزگار قريب» پرمخاطب‌ترين سريال سيماست

با 50 درصد بيننده و 90 درصد ميزان رضايت، «روزگار قريب» در ميان سريال‌هاي هفتگي سيما، رتبه‌ي نخست را كسب كرده است.

به گزارش ايسنا، براساس آمار ارايه‌شده از سوي مركز تحقيقات و سنجش برنامه‌اي سازمان صداوسيما در هفته‌ي اول خردادماه و با گذشت حدود 25 قسمت از «روزگار قريب»، اين سريال 55 و 8 دهم درصد بيننده داشته و 90 و 7 دهم درصد ميزان رضايت مخاطبان را كسب كرده است. اين درحالي است كه «روزگار قريب» در هفته‌ي دوم خردادماه 50 و 3 دهم درصد بيننده را به خود مخاطب كرده است و 90 و 8 دهم درصد از مخاطبان از تماشاي درحد خيلي زياد و زياد ابراز رضايت كرده‌اند.
پس از «روزگار قريب»،«كليد اسرار» و«امپراطور دريا» در رتبه‌هاي دوم و سوم قرار مي‌گيرند. «كليد اسرار» شبكه سه سيمادر هفته‌ي اول خردادماه 46 و 9 دهم درصد بيننده داشته و موفق به كسب رضايت 89 و 6 دهم درصد بيننده در حد خيلي زياد و زياد شده است.

سريال «امپراطور دريا» در هفته‌ي دوم و سوم خردادماه به ترتيب 46 و 9 دهم درصد و 42 و 7 دهم درصد بيننده داشته و در رتبه‌ي دوم و سوم قرار گرفته است.

دنباله درادامه مطلب



ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : شنبه هشتم تیر 1387 |

مجموعه بيداري عشق سال‌هاي رفته

                                                           

«بيداري» در فضاي خالي از تنوع و خلاقيت تلويزيون، مجموعه‌اي قابل توجه است. بهرام عظيم‌پور در روايت و كارگرداني از كليشه‌هاي مجموعه‌سازي فاصله گرفته و سعي كرده عرصه‌هاي تازه‌اي را تجربه كند. «بيداري» به واسطه لحن و ساختار متفاوتش مورد توجه قرار گرفت هر چند گروهي با آن ارتباط برقرار نكردند. اما چنين مجموعه‌اي در فضايي كه اكثر محصولات گروه فيلم و سريال درگير شتاب‌زدگي و خطاهاي فاحش روايت و كارگرداني هستند يك اتفاق به حساب مي‌آيد.
«بيداري» را مي‌توان دوست نداشت اما نمي‌توان از امتيازهايش به سادگي چشم پوشيد و البته آنهايي كه اين مجموعه را دوست ندارند نمي‌توانند اين امتيازها را ناديده بگيرند. فرم در «بيداري» اهميت زيادي دارد و فرم روايت قصه و اجراي آن كاملا سليقه خاص كارگردانش را نشان مي‌دهد. كارگرداني كه در اولين تجربه‌اش براي هر پلان فكر و ايده‌اي داشته و سعي كرده از فضاي تكراري سريال‌هاي تلويزيوني فاصله بگيرد.

دنباله درادامه مطلب



ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : جمعه سیزدهم اردیبهشت 1387 |

خوش تيپي لازمه مجري گري تلويزيون ؟؟؟؟؟؟؟

خوش تيپي لازمه مجري گري تلويزيون

گويا مجري گري و گويندگي در صداوسيما بيش از آنکه مبتني بر توانمندي ها و معيارهاي علمي باشد براساس رابطه، خوش تيپي و گاه هنر حرافي است؟ تنها کافي است که بتواني اداي يک مجري معروف را در بياوري و با تهيه کننده هم رابطه خويشاوندي داشته يا برقرار کني، در آن زمان تبديل به مجري خواهي شد که چند صباحي بر جعبه جادويي پادشاهي خواهي کرد.

در دهه اخير هم زمان با گرايش فزاينده نسل جوان به خوانندگي، فوتبال و هنرپيشگي در سينما، گرايش به مجري گري تلويزيوني نيز افزايش يافته است. به طوري که هر روز بر تعداد علاقه مندان به اين حرفه افزوده شده و در طرح هاي مختلف به منصه ظهور مي رسند.
ويژگي هاي يک مجري خوب را در ذهنم مرور کردم تا بتوانم من هم اين خصوصيت ها را در خودم تقويت کنم. چانه زني، چرب زباني، فراتر نرفتن دايره واژگان از 50 کلمه، داشتن چهره اي عجيب وغريب، تقليد از کار ديگران، قورت دادن ميهمان برنامه در کوتاه ترين زمان ممکن، استوديوي برنامه را مانند محيط آرام و مفرح خانه حس کردن، ميهمان برنامه مانند پسر خاله فرض کردن و... .

دنباله درادامه مطلب



ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : پنجشنبه یکم فروردین 1387 |

هاچ زنبور عسل يا سنتوري؛

اگر فيلم "سنتوري" را نديده باشيد و خبر توقيف آن را بشنويد، به گمان قوي، گمان خواهيد برد كه در اين فيلم، جنايتي عظيم عليه جامعه يا نظام سياسي آن نهفته است كه اكران آن، به چالش افتاده و سرانجام، پيش از آنكه بر پرده سينماها به نمايش درآيد، از بازار قاچاق سي دي سر در آورده است.

اما واقعيت، چيز ديگري است. "سنتوري" شايد شيطنت هايي نيز داشته باشد - كه مي توانست نداشته باشد - مثل عبا پوشيدن هنرپيشه اصلي فيلم كه اساسا نيازي بدان وجود نداشت، اما بازتابي است از "تلخي هاي واقعي جامعه" ولو آنكه گروهي اين واقعيت ها را انكار كنند يا آنكه بر اين باور باشند كه مهرجويي در فيلم خود، بيش از حد مبالغه كرده است.

جامعه امروزين ايران، برغم روشني هايي كه دارد- و اين فيلم از آنها كمتر سراغ مي گيرد- در بطن و ظاهر خود، از مصائبي رنج مي برد كه "سنتوري" به بازگو كردن آنها- ولو عريان و خشن- مي پردازد.

دنباله درادامه مطلب



ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : دوشنبه سیزدهم اسفند 1386 |

در حاشیه اجرای عجیب فردوسی پور در ۹۰ (نقد)

در حاشیه اجرای عجیب فردوسی پور در ۹۰

باز هم برنامه پربیننده نود حرف و حدیث های بسیاری پدید آورد. اصلاً اینکه در شرایط بحرانی فوتبال ایران و در حالی که قرار بود کنار گذاشتن اسم خاویر کلمنته از فوتبال ایران برای همیشه به صورت قطعی توسط آقای کفاشیان خواب آلود اعلام شود- که صدالبته پیش از آنکه این اتفاق بیفتد همه بدان آگاه بودند- امیر قلعه نویی آخرین سرمربی تیم ملی میهمان برنامه باشد خود ذاتاً مشکوک بود.
بوی برنامه یی سفارشی می آمد و نمایشی از پیش تعیین شده که به مشام نکته نگران و ریزبینان رسید و خوب هم رسید. بعد مسابقه جذاب پیامک آمد. «به نظر شما فرصت داده شده به امیر قلعه نویی کافی بود؟» دو گزینه پاسخ هم اینها بودند؛ بلی یا خیر. با این سوال عملاً ماهیت برنامه مشخص شد و فهمیدیم که قرار است چه بر سر مخاطبان از همه جا بی خبر بیاید. ذات این استفهام نوعی «انکار» در خود داشت که به صورتی ناخودآگاه بیننده را به سمت و سوی پاسخ منفی می برد. موضوعی بسیار ساده که شاید از دید خیلی ها پنهان ماند. اما اصل قضیه اینجا نبود.

مجادله امیر قلعه نویی و عادل فردوسی پور- اگر اصلاً بتوان چنین ارزشی به این بحث داد- قرار بود بر نظر مخاطبان تاثیر بگذارد که گذاشت و ۶۳ درصد رای به کافی نبودن فرصت برای قلعه نویی دادند و به نوعی حمایت شان را از او اعلام کردند.

دنباله درادامه مطلب




ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : جمعه سوم اسفند 1386 |

نقدي گذرا بر سريال «روزگار قريب»

  نقدي بر سريال «روزگار قريب» اين روزها شاهد پخش سريال روزگار قريب از شبكه سوم سيما هستيم. سريالي با چارچوب تعريف شده عياري. چارچوبي كه به هيچ‌وجه رنگ و بوي سريال‌هاي تلويزيوني را ندارد.
عياري، كاملا هوشمندانه فرمي را براي بيان اتفاقات ريز و درشت زندگي دكتر قريب طرح كرده كه اگر نگوييم بي‌سابقه، لااقل در پخش‌هاي تلويزيوني كم‌سابقه است. اين كارگردان سعي كرده تا جايي كه ممكن است فضايي واقعي و ملموس را پيش چشم ما بگذارد. به عنوان مثال هيچ كدام از بازيگرهاي اين كار، اصلا آن ژست‌هاي اغراق شده كه در كارهاي قبلی از آنها ديده بوديم، را ندارند. سيستم عياري بازيگر حرفه‌اي يا نابازيگر نمي‌شناسد؛ آنقدر بازيگرهاي حرفه‌اي در كنار نابازيگرها هم سنگ و هماهنگ عمل كرده‌اند كه حيرت بيننده را مي‌انگيزد.

اما يك منتقد به نام شاهين امين درباره قسمت‌هاي پخش شده روزگار قريب معتقد است: ضرباهنگ بخش‌هاي مربوط به كودكي دكتر قريب، سفر او و خانواده‌اش به گرگان و بازگشت آنها به تهران چندان با ساير سكانس‌ها هماهنگي ندارد. وي در ادامه با بيان اين‌كه انجام پژوهش‌هاي كافي براي ساخت اين سريال نقطه قوت آن است، تاكيد كرد: روزگار قريب همانند اغلب آثار كيانوش عياري از تحقيق كافي برخوردار است و در آن در كنار طرح موضوع اصلي به موارد فرعي هم پرداخته شده كه براي مخاطب جذاب است.

امين تصريح كرد: نكات بيان شده درباره ضعف‌ها و قوت‌هاي روزگار قريب با توجه به توانايي و سابقه عياري بيان شده است و الا اين سريال بهتر از برخي سريال‌هاي تلويزيون است.




+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : جمعه سوم اسفند 1386 |

نقدی بر فيلم سينمايي غيرمنتظره

درباره فيلم سينمايي غيرمنتظره «غيرمنتظره» فيلمي است متكي بر داستان؛ داستاني كه در سينماي ايران تازه و نو است، منظورم ورود به دنياي مانكن‌ها، نشان دادن صحنه و پشت صحنه دنياي شو و تبليغات نيست كه از اين حيث هم در نگاه اول موضوع بداعت و طراوت خويش را به رخ مي‌كشد، منظور و مراد نشان دادن نوعي از رابطه، عشق، تنفر، حسادت، وفاداري و خيانت در يك زندگي پرتلاطم زوج جواني است كه نمونه آن را پيش از اين در درام‌ها يا در اصطلاح بهتر براي اين نوع فيلم در ملودرام‌هاي سينماي ايران نديده‌ايم.
اشك انگيزي، آه و ناله و دادخواهي و يك قطب بد و يك قطب خوب كه بايد براي يكي از آن دو دل بسوزانيم و از ديگري متنفر شويم، قالب هميشگي آثار ملودرام و عاطفي سينماي ايران است كه بخوبي در «غيرمنتظره» شكسته مي‌شود. نوعي از روابط كه واقعي است، اينجايي است، ريشه در سنت‌ها، باورها، خلق و خوي و خصلت‌هاي جوانان امروز دارد كه مي‌خواهند به روياهايشان در واقعيت هر چه سريع‌تر جامه عمل بپوشانند با راه‌هاي ميانبر و عشق‌هايشان چندان پر دوام نيست.

دنباله درادامه مطلب



ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : جمعه بیست و ششم بهمن 1386 |

پرهيز از كليشه‌هاي بازيگري درفیلم «انعكاس»

 پرهيز از كليشه‌هاي بازيگري در «انعكاس» تمام تلاش رضا كريمي در «انعكاس» اين بوده كه فيلمي جذاب براي مخاطب بسازد. از وي سوال مي‌شود كه آيا در ساخت فيلم كاملا به فيلم‌نامه وفادار بوده است كه پاسخ مي‌دهد:

«زماني كه ساخت فيلم پيشنهاد شد، آن را خواندم. در صحبت‌هايي كه با آقاي حاجي‌ميري داشتم به اين نتيجه رسيدم كه فيلم‌نامه بايد بازنويسي شود. يك مرحله را آقاي محمدهادي كريمي بازنويسي كرد و چند بار هم آقاي حاجي‌ميري. به هر حال طبيعي است كه فيلم‌نامه در چنين شرايطي تغيير كند اما خط اصلي آن حفظ شد. ما روي شخصيت‌پردازي و بعضي حوادث بيشتر كار كرديم.»

وي در ادامه مي‌افزايد: «به‌نظرم در اين فيلم‌نامه با قصه‌اي بكر و متفاوت روبه‌رو هستيم. فضا و داستان فيلم را در كمتر فيلمي ديده‌ايم در نگاه اول قصه به نظرم آن‌قدر جذاب بود كه براي سليقه‌هاي مختلف ارزش پيگيري و دنبال كردن داشته است.»

ويژگي ديگر اين فيلم انتخاب بازيگران غيركليشه‌اي است. رضا كريمي در اين‌باره مي‌گويد:« براي چهار نقش اصلي به سراغ انتخاب كليشه‌اي نرفتم من كار با بازيگر حرفه‌اي را دوست دارم اما براي كارگردان كار كردن با بازيگر غيركليشه‌اي خيلي جذاب است. مثلا نقشي كه خانم مهناز افشار در انعكاس بازي كرده با نقش‌هاي قبلي او كاملا تفاوت دارد. حميد‌گودرزي و كامبيز ديرباز هم با نقش‌هايي متفاوت در اين فيلم حضور پيدا كرده‌اند.»
كريمي مي‌افزايد: «هدف من از حضور در جشنواره، جايزه يا نامزد شدن نيست. داوري جشنواره فيلم فجر سليقه‌اي است در اين حال سال‌ها ثابت شده كه نتايج داوري اين جشنواره تابع عناصر مختلفي است. مهم‌ترين امتياز جشنواره براي من آگاه شدن از نظر و ديدگاه مخاطبي است كه در اولين نمايش‌ها با فيلم روبه‌رو مي‌شود.»

شايان ذكر است كه اين فيلم آماده اكران است اما تهيه‌كننده و پخش كننده آن به دنبال زمان مناسب براي اكران عمومي هستند كه احتمالا نوروز 87 فرصت مناسب براي اكران آن است.




+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : سه شنبه بیست و سوم بهمن 1386 |

نگاهی به فیلم نروژی "میروش" به کارگردانی ماریوس هولست(نقدفیلم)

 نگاهی به فیلم نروژی فیلم "میروش" به کارگردانی ماریوس هولست فیلمی است درباره شکستن قالب پدر آرمانی در ذهن یک نوجوان. فیلمی که برای رسیدن به این مهم از کثرت خشونت، سیاهی و تلخی پرهیز نمی‌کند و البته در بستن پرونده پایان فیلم دچار مشکل است.
به گزارش خبرنگار مهر، فیلم نروژی "میروش" به جهت محوریت یک نوجوان 15 ساله، آرزوها و دغدغه های او می تواند فیلمی درباره نوجوانان به حساب آید. بخصوص خشونت و تلخی جاری در عمق فیلم به این وجه دامن می زند که با فیلمی سهل و خوشبینانه مواجه نیستیم.
صحنه‌ای از فیلم "میروش"
فیلم داستان یک پسر 15 ساله آلبانیایی است که در جستجوی پدرش به نروژ سفر می‌کند. او به صورت ناشناس به عنوان خدمتکار به رستوران پدرش وارد شده و با چهره ای از او مواجه می شود که به کلی متفاوت از تصویر ذهنی و آرمانی او از پدر است.

میروش نوجوانی افسارگسیخته است که در ابتدای فیلم کوتاه و موجز به دغدغه های او و دنیای کوچکش پرداخته می شود. او از پدر که در کودکی خانواده را ترک کرده، تصویری مبهم در ذهن دارد و با سوالاتی که از برادر بزرگترش می پرسد، در تلاش برای کامل کردن پازل شخصیتی پدر و لمس حضور ناپیدای اوست.

دنباله درادامه مطلب



ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : چهارشنبه هفدهم بهمن 1386 |

روایت موانع ساخت فيلم‌ با موضوع انقلاب از زبان «افخمي»

  موانع ساخت فيلم‌ با موضوع انقلاب از زبان «افخمي» بهروز افخمي در گفت و گو با خبرنگار حوزه راديو و تلويزيون فارس درباره كم شدن ساخت فيلم‌هايي با موضوع دوران انقلاب گفت: يكي از دلايل كم شدن چنين فيلم‌هايي، هزينه بالاي آنهاست كه امروز از عهده هر كسي بر نمي‌آيد.
وي افزود: يكي ديگر از دلايل آن تغيير چهره خيابان‌هاست.من يادم هست در دوران بيست و يك سالگي ام كه انقلاب به وقوع پيوست،تهران كاملا متفاوت با امروز بود. چهره خيابان‌هاي اصلي كه در آن تظاهرات صورت مي‌گرفت، دوخت لباس‌هاي مردم،ماشينهايي كه در خيابان‌ها بودند و ... هيچ شباهتي با امروز ندارد و ساخت دكورهايي با آن حال و هوا به بودجه‌هاي سنگيني احتياج دارد.
وي تصريح كرد:البته مسائل سياسي نيز نقش مهمي در اين ميان دارد. ما نمي‌توانيم بعضي از جرياناتي كه در آن سالها اتفاق مي‌افتاد را نشان بدهيم. زيرا شايد صلاح نبينند كه برخي از مسائل را به آن شكلي كه اتفاق افتاده پخش شود.
افخمي يادآور شد: پوشش خانمها را نيز نمي‌توانيم مانند آن دوران بازسازي كنيم و نشان بدهيم . در صورتيكه انتظار مي‌رود تصاويري كه از انقلاب ساخته مي‌شود، تصاوير اصيل و صحيحي باشد و باعكس‌هاي موجود منطبق باشد.
وي در ادامه اظهار داشت: در نتيجه وقتي وارد آن عرصه شويم مي‌بينيم كه موانع زيادي وجود دارد و فيلمساز ترجيح مي‌دهد كه آنها را دور زده و به سراغ كارهاي ديگر برود.
افخمي درباره اينكه آيا در فيلم سينمايي «فرزند صبح» به دوران انقلاب نيز پرداخته شده يا خير، گفت: فرزند صبح راجع به سال‌هال اول زندگي امام خميني (ره) است و به دوران بزرگسالي و يا كهنسالي ايشان خيلي كم مي پردازد.البته صحنه‌هايي درباره دستگيري امام (ره) درخرداد سال42 و تبعيد ايشان در سال 43 در فيلم هست.

وي تصريح كرد:درباره ساعت‌هاي آخر زندگي امام خميني(ره) هم چند دقيقه‌اي تصوير گرفته‌ايم اما موضوع انقلاب و مسائل خيلي طوفاني سال‌هاي 57 و 58 در فيلم فرزند صبح موضوع نيست و در هيچ مقطعي از فيلم از نماهاي مستند استفاده نكرده‌ايم.




+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : چهارشنبه هفدهم بهمن 1386 |

باد در علفزار مي پيچد تجربه اي تكراري(نقدفیلم)

باد در علفزار مي پيچد تجربه اي تكراري

خسرو معصومی فیلم سینمایی "باد در علفزار می‌پیچید" را چنان ساخته که گویی از روی دست خودش رونویسی کرده، اما این رونویسی ناقص و قابل مقایسه با نسخه اولیه نیست به گزارش خبرنگار مهر، شاید منصفانه‌ترین شیوه نقد این باشد که یک فیلم به خودی خود و به واسطه میزان برقراری ارتباط با مخاطب مورد بررسی قرار گیرد. ولی مخاطب به صورت ناخودآگاه وقتی در ذهن میان "رسم عاشق‌کشی" و فیلم جدید معصومی مقایسه می‌کند تفاوت کیفیت دو اثر روی ذهن تاثیر می‌گذارد.بارزترین مشکل این فلم داستان آن است که وجهی کاملا کلیشه‌ای و تکراری دارد. اینکه دختری به خاطر بیماری پدر مجبور به ازدواج با پسر مرد ثروتمند روستاست و این پسر مشکل جسمی و ذهنی دارد به اندازه‌ای تکراری به نظر می‌رسد که هر کس می‌تواند روند قصه را حدس بزند.
در فیلم "باد در علفزار می پیچد" قصه ظرفیت مدت زمان فیلم را ندارد. این موضوع باعث شده کارگردان به سمت استفاده از دیالوگ‌های طولانی و تکراری در بخش‌هایی از فیلم برود که ریتم فیلم را کندتر می‌کند و بر کیفیت آن تاثیر منفی می‌گذارد. این موضوع در جملاتی که بین خیاط و جلیل رد و بدل می‌شود و ناسزاهای تکراری آقارفیع به شاگردش وجهی نامناسب پیدا می کند.

دنباله درادامه مطلب



ادامه مطلب


+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : چهارشنبه هفدهم بهمن 1386 |

نقدي کوتاه بر سريال بيداري

نقدي بر سريال بيداري

سريال بيداري نخستين تجربه كارگرداني بهرام عظيم‌پور، سريال تازه‌اي است كه چهارشنبه‌‌شب‌ها از شبكه سوم سيما پخش مي‌شود. آنهايي كه وسواس و دقت‌كاري عظيم‌پور را مي‌شناسد، منتظرند ببينند در قسمت‌هاي بعدي سريال چه اتفاقي مي‌افتد و آيا اين سريال با همين روال پيش خواهد رفت يا در آينده تكنيكي‌تر مي‌شود؟

از منظر ديگر سريال بيداري براي مخاطبان پيگير تلويزيوني با قصه‌اي كليشه‌اي و تكراري رو‌به‌روست كه حتي در روايت آن نيز تمهيدات تازه‌اي انديشيده نشده است البته نقطه قوت اين سريال تا اين‌جاي كار، تعريف قصه‌اي سرراست و ساده با بازي‌هايي قابل باور است، هرچند شخصيت اصلي قصه كه دختري روستايي است در قسمت‌هاي نخست، چندان بر بازي خود مسلط نبود.بازيگر اين نقش چهره‌ جديدي است كه بيداري براي اولين‌بار آن را معرفي مي‌كند گرچه هنوز سروكله برخي از بازيگران اصلي بيداري پيدا نشده اما مي‌توان گفت كه هنر اصلي كارگردان بيداري بازي خوبي است كه از بايگران جوانش گرفته است. عظيم‌پور اگر بتواند در بيداري قصه‌اش را به خوبي روايت كند، در ميان سريال‌هاي در حال پخش موقعيتي نسبي براي خود نزد مخاطب عام تلويزيوني پيدا خواهد كرد.




+ | نويسنده : حامد(مدیر مسئول) در تاريخ : چهارشنبه هفدهم بهمن 1386 |

مطالب گذشته مجــــله

منوی اصلی

نویسندگان مجله

بـــایگانی موضوعی مجله
سریالهای ایرانی
ابراهیم حاتمی کیا
ss501
دکتر هاوس
شبکه فـــارسی1
مهران مدیری
جواهری در قصر
یادی از گذشته
پزشک دهکده
حوادث فیلمی
بزودی می آید
پرستاران
معرفی فیلم
امروز تولد کیه؟
اخبار سینماوسیمای ایران
اخبار سیما
برنامه هفتگی فیلمهای سینمایی
معرفی مجلات
سنتوری
سری فیلم هری پاتر
سیندرلا
اخبار هنرمندان
فراخوان دعوت به همکاری
محاکمه
فراخوان نامگذاری
کوله پشتی
چارخونه
شرک
هری پاتر
مرد عنکبوتی
هانیکو(داستان زندگی)
سوته دلان
کاریکاتور
تخیلی_فانتزی
ارباب حلقه ها
سینمای وحشت
امپراطوردریا
ارتش سری
کمیسر رکس
بدون شرح
تن تن
تام و جری
مسابقه تصویر شناسی
افسانه شجاعان
زندگی در مریخ
هشدار برای کبرا11
بررسی پرونده کاری کارگردانان
ماموران مخفی پلیس
بیوگرافی بازیگران
ماتریکس
"آن در گرین گیبلز"
فیلم هفت(سون)
رابین هود
والت دیزنی
فیلمهای منتخب هفته
جشن ها و جشنواره ها
سریال ها و برنامه های ماه رمضان
گالری عکس
اخباروبررسی فیلمهای هندی-بالیوود
گل بارون زده
کمیسر لسکو
دانلود
درخواست های دوستان
بی صدا فریاد کن
بابالنگ دراز
فیلم های ترسناک
ساعت شنی
جدول فروش فیلمها
روزگار قریب
بیداری
معرفی کارگردان
جومونگ
سریالهای مناسبتی ماه محرم
اخبار و عکسهای هالیوود
نقدفیلمها وسریالها
گفتگوباهنرمندان
برنامه های نوروزی
مرگ تدریجی یک رویا
اطلاعیه ها
دانلود آنونس فیلمها
تاجر پوسان
معرفی هنرمندان
معرفی کارتونهای قدیمی
معرفی سریال جدید
گـــاهنامه وب
معرفی کمپانیهای فیلمسازی
سینمای پیش از انقلاب
هوانگ جین یی
معرفی سریالهای قدیمی
گـــالری عکس بازیگران
افسران پلیس
بازیگران و فیلم و سریال های کره ای
سریال امیلی در نیومون
زنان کوچک
یی سان
امپراتوری بادها
خانواده دکتر ارنست
همیشه پای یک زن در میان است!!
دختری با گوشواره مروارید
قصه های جزیره
به سوی جنوب
نقاش باد
مستربین
حاشیه های سینمایی
لاست(گمشده)
موزیک تیتراژ و کلیپ
هیروز(قهرمانان)
سريالهاي امريکايي
مقالات آزاد
پریسون بریک(فرار از زندان)
پسرانی فراتر از گل
دریافت سریال

بــــایگانی ماهانه مجله

Copy Right © http://jewelintv.blogfa.com .:. قالب زمستان89 ساخته شده توسط: : گروه طراحی مجله الکترونیکی تلویزیون و سینــــما